martes, 17 de noviembre de 2009

Catalans, immigrans i marcians

Que tenim de diferents jo i la Beyoncé? Que ella balla millor que jo? Que te millor posades les corbes? que jo he estudiat una diplomatura? Que ella és més bona persona que jo? Que ella està casada? Que jo soc catalana? Que ella té l’armari ple de vestits del D&G? Que jo soc baixa? que ens diferencia? I amb la Mikaela Nedolcius (la dona que ens fa la neteja de la comunitat) que coi ens diferencia!

A què bé tot això us preguntareu? Doncs que estic farta! Farta d’alguns comentaris banals que he de sentir de persones properes a mi sobre els immigrants, em dol que es fiquin a comentar una situació sobre si deixar o no deixar portar el vel a l’escola. Per sort crec que si agrupés a tothom que conec en un sopar i els hi fesa aquesta pregunta potser arribaríem a un acord però a vegades penso que no hi ha prou perspectiva en els nostres cervells per poder arribar-hi. Tot i ser més senzill del que sembla.

Tornant a les diferències, si ho mirem subjectivament tenim moltes coses diferents però si ho mirem objectivament ens semblem gairebé un 99’9% de la nostra essència, les tres tenim la regla o sigui que som dones.

Fa 25 anys un senyor parlava d’un somni avui realitzat, un negre president dels EEUU, tot continua igual no?, no ha passat pas res, al contrari sembla ser que el noi se’n surt força bé!, doncs i nosaltres de que tenim por? De que d’aquí 25 anys el president d’Espanya sigui Mohamet Sanna Capell Rodriguez? I...? com us veieu els que parleu de diferències, que tots parlarem català, castellà i àrab? Que portarem tots vel... ? jo com molts no tinc la resposta, però si mai arriba el dia estaré aplaudint-lo doncs segurament l’hauré VOTAT.

Hi ha gent que encara s’aferra a veure diferències entre les PERSONES, i segur que alguns veuen més diferències amb la dona de fer feines que amb la Beyoncé, perquè una persona ha de ser millor que una altra? Qui ho mesura això? Qui te el dret o es creu amb el dret de fer diferències?

Alguns i algunes fins i tot els hi canviarien la vida per què segons diuen cobren de l’estat sense més ni menys, m’agradaria que algun dia es despertessin a la pell d’algun/a immigrant, vindria a ser alguna cosa com: “canvio casa adossada amb jardí de 180 m2, calefacció i aire condicionat per pis de 60m2 de 25 anys, reformat amb calefacció elèctrica segons despeses i pensió de 420 euros de l’estat, la dona que l’ocupi es dedicarà única i exclusivament a les tasques de llar i a follar amb el senyor que li hagin emparentat familiarment i com marca la tradició”. Alà és gran!

UAAAUUUU una bicoca!!!

Només cal anar a veure Àgora per veure que no hem evolucionat massa.

Per cert, pels que veieu tantes diferències en les persones, tremoleu! s’ha trobat aigua a la Lluna, o sigui que tindreu una altre enemic... els extraterrestres i/o marcians! Que Déu o Alà us agafi confessats, jo si cal em pintaré de verd.